Azi, dupa ceva vreme, am mers cu tramvaiul in Iasi pe ruta 5 (Dacia -Tutora), prilej bun pentru o "mica frustrare cotidiana" dar si pentru a face niste conexiuni si a desprinde niste concluzii.
Desi s-au inlocuit tramvaiele vechi (fabricate de firma ceha Tatra) cu unele mai moderne, s-a schimbat si o parte din calea de rulare si, teoretic, ar trebui sa se poata circula mai repede.. am asteptat peste 25 de minute in statia de la Familial (cartierul Alexandru). Personal ma indoiesc ca asta ar fi graficul orar pe care trebuie sa-l urmeze..
Trecind peste nemultumirea asta, probabil la ordinea zilei pentru zeci de mii de ieseni, imi permit o parafrazare a unui vers celebru: tramvaiele se schimba, oamenii ramin. Mai precis oamenii si un anume mod de a gandi si de a actiona, care nu se va transforma prea curand, din pacate. Ma refer aici atat la cei cu functii de conducere cat si la marea majoritatea a angajatilor regiei, fie ca e vorba de vatmani, soferi, mecanici sau vinzatori de bilete care nu par a fi deprins regulile jocului intr-o "economie de piata" in care "clientul nostru este stapinul nostru".
Intamplarea face ca tot azi am citit, cu oarecare amuzament, un articol recent (dintr-un supliment al Revistei 22) in care dl. Adrian Vasilescu (consilierul lui Mugur Isarescu) era intervievat si concluziona la un moment dat ca "in tara asta tinjim dupa un alt stil de organizare a muncii".
Acum, sincer, daca e sa ma gandesc la sirul de tramvaie si autobuze care stau si asteapta la capatul liniei, cu vatmani care citesc gazeta si dezbat "situatiunea" sau la zecile de angajati ai regiei care petrec 8 ore pe zi vinzand bilete in tonete (munca demna de suplinit prin instalarea unor automate care functioneaza 24/7) in loc sa fie in mijloacele de transport pentru a efectua controale..
..nu-mi ramine de spus decat " Dreapta vorba, organizarea muncii sa traiasca si sa mai poposeasca si pe la noi..!"
Altfel, degeaba vor aparea prin orasele noastre tramvaie precum cele din Oradea (vezi foto), regiile noastre vor lucra tot cu eficienta de pe vremea tramvaielor Tatra. Ca acum, adica.
Spor si voie buna!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Astept cu interes opiniile tale si sper sa gasim impreuna idei cat mai interesante si cat mai utile, precum si cai de a trece la actiune!
Spatiul de mai jos iti apartine in totalitate, foloseste-l cu placere!